Czy ocet jabłkowy naprawdę pomaga w odchudzaniu?

|

Ocet jabłkowy zdobywa coraz większą popularność jako środek na odchudzanie. Jednak, czy faktycznie ten produkt może magicznie pomóc Ci w pozbyciu się zbędnych kilogramów? Sprawdź, jakie faktycznie działanie ma ocet jabłkowy, co zostało poparte licznymi badaniami naukowymi i dowiedz się, czy ocet jabłkowy pomaga w odchudzaniu!

Czy ocet jabłkowy jest dobry na odchudzanie? Streszczenie artykułu

Samo picie octu jabłkowego nie sprawi, że Twoja waga zacznie spadać. Natomiast ocet jabłkowy może przyczynić się do utraty wagi gdy spełnimy 2 warunki. Pierwszym z nich jest deficyt kaloryczny bazujący na zdrowej i zbilansowanej diecie, a drugi, to regularna aktywność fizyczna.

Badania sugerują, że regularnie picie octu jabłkowego może obniżyć poziom cukru we krwi, poprawić przemianę materii i zwiększyć uczucie sytości, a także przyspieszyć spalanie tłuszczu.

W drodze do uzyskania wymarzonej wagi należy zacząć od zdrowej i zbilansowanej diety. Wybierz wysokiej jakości Catering Dietetyczny od Fit Szefa i osiągnij swój cel.

Zamów catering dietetyczny ONLINE

ocet jabłkowy a odchudzanie

Czy ocet jabłkowy ułatwia odchudzanie?

Zastanawiasz się, czy spożywanie samego octu jabłkowego pomoże Ci w pozbyciu się zbędnych kilogramów? Niestety, to jedynie mit.

Nie oznacza to, że musisz rezygnować z picia octu jabłkowego, bo w połączeniu z prawidłowo skomponowaną dietą o odpowiedniej kaloryczności i aktywnością fizyczną faktycznie może przyspieszyć proces odchudzania.

W końcu sam ocet niewiele zdziała, jeśli nie zmienisz dotychczasowego stylu życia. Jednak, gdy już postawisz na zdrowe odżywianie, a do tego włączysz do codziennej diety ocet jabłkowy, to możesz jeszcze szybciej pożegnać się ze zbędnymi kilogramami.

Ważne jest tylko to, żeby stosować ocet zgodnie z zaleceniami producenta i wybrać wysokiej jakości produkt.

3 właściwości octu jabłkowego, które wspomogą odchudzanie

Powiązanie octu jabłkowego z odchudzaniem wiąże się przede wszystkim z właściwościami tego produktu.

Dzięki długiej fermentacji ocet jabłkowy jest bogaty w aminokwasy, żywe kultury bakterii i pektyny.

Badania naukowe także potwierdzają, że regularne spożywanie octu jabłkowego wspiera pracę niektórych narządów wewnętrznych, co prowadzi do oczyszczania organizmu.

W konsekwencji ocet jabłkowy może wspomagać proces odchudzania. Sprawdź, jakie właściwości za to odpowiadają.

1. Regulacja poziomu cukru

Dzięki regularnemu stosowaniu octu jabłkowego możesz wyregulować poziom cukru we krwi, za co odpowiada kwas octowy.

Dlaczego jest to ważne podczas odchudzania? Naukowo udowodniono, że podwyższony poziom glukozy wpływa na zwiększenie łaknienia, a w konsekwencji do podjadania, co wiąże się z niekontrolowanym przybieraniem na wadze.

Kwas octowy odpowiada za spowolnienie absorpcji cukru do krwiobiegu. W konsekwencji mieszanka octu jabłkowego i wody może skutecznie zmniejszyć skoki cukru we krwi – dochodzi do tego po posiłku bogatego w węglowodany.

Regulacja poziomu cukru we krwi nie tylko wpływa pozytywnie na przyspieszenie procesu odchudzania, ale również na samopoczuciestan organizmu.

2. Poprawa przemiany materii i zwiększenie uczucia sytości

Ocet jabłkowy powstaje z całych owoców, dzięki czemu znajdziesz w nim wiele wartościowych składników m.in. pektyny, które potęgują uczucie sytości.

To jeszcze nie koniec właściwości wspomagających odchudzanie i poprawiających pracę organizmu. Ogromne znaczenie ma także regulacja pracy jelit oraz zapobieganie zaparciom.

Co jeszcze sprawia, że ocet jabłkowy poprawia przemianę materii? Z pewnością ważnym elementem jest enzym AMPK, który stymuluje spalanie tłuszczu i zmniejsza jego akumulację w wątrobie.

Znaczenie ma też obecność soli kwasu octowego, który może tłumić w mózgu ośrodek odpowiedzialny za odczucie głodu. Tym samym ograniczysz ciągłe uczucie głodu, zapobiegniesz podjadaniu i zmniejszysz ryzyko przekroczenia zalecanej dawki kalorii.

3. Wspomaganie spalania tłuszczu

Kwas tłuszczowy i chlorogenowy są obecne w occie jabłkowym. W jaki sposób wspomagają odchudzanie?

Naukowo udowodniony jest fakt, że te elementy wpływają na zwiększenie spalania kalorii oraz szybsze przetwarzanie produktów przemiany tłuszczów.

Dzięki temu organizm jest w stanie zużyć zapas tkanki tłuszczowej. Szczególnie dotyczy to wątroby oraz okolicy brzusznej.

Oprócz tego kwas octowy reguluje metabolizm cholesterolu i trójglicerydów.

Jak pić ocet jabłkowy, żeby schudnąć?

Chcesz wprowadzić do codziennej diety ocet jabłkowy? Pamiętaj o tym, żeby zachować umiar, bo tylko wtedy ten produkt faktycznie będzie wspomagał odchudzenie i będzie korzystny dla organizmu. Dlatego kontroluj ilość spożywanego octu.

Najlepiej, jeśli ograniczysz się do 1-2 łyżek stołowych, co daje ok. 15-30 ml. Następnie wymieszaj ocet ze szklanką przegotowanej wody. Taką mieszankę możesz pić raz dziennie lub rozbić ją na dwie porcje.

Specjaliści zalecają, żeby pić ocet jabłkowy rano na czczo, a także przed posiłkiem w ciągu dnia (w przypadku gdy chcesz pić tę miksturę 2 razy dziennie).

Nie przepadasz za smakiem octu jabłkowego? Zatem do mieszanki wody i octu dodaj szczyptę pieprzu, łyżeczkę miodu bądź ½ łyżeczki cynamonu. Wtedy przygotowana mikstura zyska oryginalny smak, który będzie maksymalnie dopasowany do Twojego gustu.

Tak naprawdę ocet jabłkowy nie musisz pić jedynie w formie przygotowanej mikstury. Doskonały smak tego produktu sprawdzi się również jako element wielu posiłków np. sałatek lub surówek.

Wystarczy, że wykorzystasz go podczas przygotowywania sosów sałatkowych bądź dressingów. Jabłkowy smak sprawdzi się też świetnie jako element marynaty mięs, ryb czy nawet warzyw.

Pamiętaj, tylko żeby nie przekraczać zalecanej dawki.

Jaki ocet jabłkowy najskuteczniej wspomaga odchudzanie?

Stoisz przed półkami sklepowymi i zastanawiasz się, który ocet jabłkowy będzie najlepiej wspierał proces utraty zbędnych kilogramów?

To wcale nie jest prosty wybór, ponieważ nie każdy produkt będzie równie skuteczny.

Zatem który ocet będzie najlepszy? Koniecznie zdecyduj się na naturalny ocet jabłkowy – najlepiej sprawdzi się niefiltrowany, o lekko mętnej strukturze.

Najwięcej właściwości odżywczych ma też ocet jabłkowy, który powstał w wyniku naturalnego procesu fermentacji całych jabłek – włączając w to pestki, skórki, a także miąższ.

Warto też kupić certyfikowany produkt, ponieważ wtedy masz pewność, że do uprawy jabłek nie zostały wykorzystane pestycydy bądź inne chemikalia.

Taki preparat będzie miał najwięcej pozytywnych właściwości, a tym samym będzie najlepiej wspierał odchudzanie.

Jak zrobić ocet jabłkowy w domu?

W pobliskim sklepie nie ma wysokiej jakości octu jabłkowego, a może po prostu masz jabłoń, która daje piękne owoce? W takim razie możesz samodzielnie zrobić ocet jabłkowy, który z pewnością będzie nie tylko smaczny, ale przede wszystkim pełen pozytywnych właściwości zdrowotnych. Jak zrobić ocet jabłkowy? To nic trudnego!

Do przygotowania domowego octu jabłkowego potrzebujesz:

  • 1 kg jabłek – jeśli chcesz, żeby ocet miał nieco bardziej kwaśny smak, to wybierz wczesne odmiany jabłek np. papierówki; dobrze sprawdzą się też antonówki i renety;
  • 1 l przegotowanej, letniej wody;
  • 5 łyżek stołowych cukru – dokładna ilość jest uzależniona od smaku jabłek, jeśli są słodkie, to dodaj mniej cukru, a do bardziej kwaśnych odmian dołóż jeszcze jedną łyżkę cukru.

Jabłka dokładnie umyj i osusz, a następnie pokrój na ćwiartki. Pozbądź się jedynie zdrewniałych ogonków – zostaw gniazdo, a później włóż do słoika.

Do wody wsyp cukier i mieszaj, dopóki się rozpuści, gdy już to się stanie, to możesz zalać miksturą owoce. Pamiętaj, żeby ta mieszanka w całości przykrywała owoce.

Słoik zakryj bawełnianą ściereczką lub gazą i odstaw w ciemne miejsce. Teraz musisz wykazać się cierpliwością, bo potrzeba 2-3 miesięcy, żeby powstał dojrzały ocet.

Pierwszy etap trwa 4-6 tygodni i polega na fermentacji alkoholowej i octowej, wtedy przez pierwszy tydzień 1-2 razy dziennie mieszaj ocet czystą łyżką. Przestań to robić w momencie, gdy pojawi się biała, galaretowata warstwa.

Po 4-6 tygodniach od nastawienia octu możesz zdjąć wierzchnią warstwę, a także przelać ocet przez sitko do butelek.

Pozostaw je w ciemnym miejscu na kolejne 4-5 tygodni, podczas których ocet w pełni dojrzeje i będzie zdatny do spożycia.

Nie tylko ocet jabłkowy – jakie jeszcze octy wspomagają odchudzanie?

Nie przepadasz za jabłkami, a może szukasz większego urozmaicenia? W takim razie mamy dla Ciebie dobrą informację – bez problemów znajdziesz także inne octy owocowe, które wykazują działanie wspomagające odchudzanie. Przede wszystkim dotyczy to octu winogronowego oraz malinowego.

Sekret tkwi w tym, że wszystkie octy owocowe zawierają kwas octowy, a to właśnie ten element tak skutecznie wspiera proces odchudzania. Tym samym możesz jeszcze szybciej pozbyć się zapasów tkanki tłuszczowej, obniżysz poziom cukru i złego cholesterolu.

Jeśli działanie octu jabłkowego jest dla Ciebie zbyt silne, to zdecyduj się na ocet winogronowy, który ma dużo łagodniejszy smak. Podobnie jest w przypadku octu malinowego. Oba te smaki nie są aż tak intensywne, więc właśnie od tych wersji możesz rozpocząć swoją przygodę z piciem owocowych octów.

Podobnie jak w przypadku octu jabłkowego, tak również w przypadku innych odmian, ważne jest to, żebyś wybrał niepasteryzowany i niefiltrowany produkt. Dzięki temu masz pewność, że powstał w naturalnym procesie fermentacji.

Kliknij, żeby ocenić tę stronę
[Wszystkich głosów: 11 Średnia ocena: 4.6]