Dietetyczne przekąski – Najlepsze inspiracje i propozycje 2024

|

Czy podjadanie między posiłkami faktycznie jest tak niezdrowe? Jasne, że nie! Najważniejsze jest to, aby pamiętać o dwóch kwestiach – doliczyć kaloryczność przekąsek do ilości spożywanych kalorii w ciągu dnia oraz przygotować samodzielnie zdrowe i pyszne dietetyczne przekąski.

Poznaj nasze propozycje na smaczne i zdrowe przekąski, które wykonasz na imprezę, do pracy, dla dzieci czy nawet zabierzesz je ze sobą w podróż.

Jakie są najlepsze dietetyczne przekąski? Streszczenie ▼

Najlepsze dietetyczne przekąski do pracy to muffinki pełnoziarniste, domowe batony musli, pokrojone surowe warzywa/owoce, domowe wypieki (pełnoziarniste), smoothie, orzechy i nasiona.

Na imprezę proponujemy mini kanapki, nachosy z tortilli guacamole, chrupiące chipsy z warzyw i szaszłyki z kurczaka.

Natomiast na długą podróż warto zadbać o kanapki z pełnoziarnistego pieczywa, muffiny warzywne, ciasteczka owsiane, orzechy, suszone owoce.

Więcej informacji przeczytasz w tym artykule 🙂

Jeśli chcesz zadbać o siebie, ale nie masz czasu na przygotowywanie posiłków, to idealnym wyborem będzie dieta pudełkowa od Fit Szefa. Każdego dnia wykorzystujemy świeże, wysokiej jakości składniki. Unikamy cukru i produktów wysoko przetworzonych. Zapytaj o zestaw testowy.

Zamów catering dietetyczny ONLINE

dietetyczne przekąski

1. Dietetyczne przekąski do pracy

Zdrowe jedzenie w pracy dodaje energii do pracy, wspiera pracę mózgu, ale też pomaga lepiej radzić sobie w stresujących sytuacjach.

Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest zabranie ze sobą do pracy zdrowych przekąsek.

W biurze często liczy się czas, dlatego najlepiej wybrać jedzenie w małych porcja, które można szybko zjeść w wolnej chwili.

Dlatego też przygotowaliśmy dla Ciebie kilka ciekawych propozycji, co przekąsić w pracy.

Muffinki pełnoziarniste

Możesz przygotować muffinki na słodko z dodatkiem bakalii, masła czekoladowego lub gorzkiej czekolady lub na wytrawnie z warzywami i ulubionym serem.

Muffinki będą doskonałym źródłem energii i składników odżywczych.

Domowe batony musli

Zamiast kupować batony w sklepie, możesz zrobić je samodzielnie w domu.

Wykorzystaj do tego takie składniki jak płatki owsiane, orzechy, jajko, suszone owoce i miód połączone razem tworzą smaczną i pożywną przekąskę.

Pokrojone surowe warzywa i owoce

Świeże warzywa takie jak marchew, papryka, ogórek lub owoce np. jabłka, gruszki czy maliny będą doskonałym wyborem na przekąskę do pracy.

Możesz je pokroić wcześniej i zabrać wszędzie tam, gdzie akurat będziesz.

Domowe wypieki

Zamiast kupować gotowe ciasta czy ciasteczka, możesz pyszny placek samodzielnie w domu, używając do tego zdrowszych składników, takich jak pełnoziarnista mąka, miód zamiast cukru czy sezonowe owoce.

Smoothie

Świeże smoothie z warzyw i owoców to szybka i pożywna przekąska.

Możesz przygotować je wieczorem i zabrać ze sobą do pracy w szczelnie zamkniętym pojemniku.

Orzechy i nasiona

Orzechy laskowe, migdały, orzechy włoskie czy nasiona dyni są doskonałym źródłem białka, zdrowych tłuszczów i składników mineralnych.

Polecamy: Co jeść, żeby schudnąć? Zobacz, że dieta nie musi być nudna

2. Dietetyczne przekąski na imprezę – szybkie i smaczne

Planując imprezę, często zastanawiamy się, co warto zaserwować gościom. Coraz popularniejszym rozwiązaniem są zdrowe i dietetyczne przekąski.

Oczywiście jedzenie warto dopasować nie tylko do swojego stylu jedzenia, ale też do gości, których zapraszasz na imprezę.

Duży wpływ na wybór przekąsek ma wiek i sposób żywienia się gości.

Oto zdrowe przekąski na imprezę, które są uniwersalne i jesteśmy pewni, że sprawdzą się przez cały rok niezależnie od tego, kogo zapraszasz na domówkę, urodziny czy imprezę sylwestrową.

fit przekąski na imprezę

Mini kanapki z wędzonym łososiem i awokado

Pokrój chleb pełnoziarnisty na kromki i posmaruj je pastą z awokado.

Następnie ułóż na każdej kromce plaster wędzonego łososia i posyp posiekanym koperkiem.

Kanapki pokrój na ćwiartki i wbij w przekąski wykałaczki.

Nachosy z tortilli z guacamole

Obsyp tortille ulubionymi przyprawami i pokrój na małe trójkąty.

Piecz w piekarniku lub na patelni tak długo aż staną się chrupiące.

Do tego warto przygotować też sosy lub guacamole z awokado, papryki i czerwonej cebuli z dodatkiem soku z cytryny.

Chrupiące chipsy z warzyw

Pokrój ulubione warzywa, takie jak bataty, marchew, buraki czy ziemniaki na bardzo cienkie plasterki.

Posmaruj je odrobiną oliwy z oliwek i posyp ulubionymi przyprawami.

Piecz w piekarniku do momentu, aż staną się chrupiące.

Szaszłyki z kurczaka

Kolejną ciekawą propozycją na dietetyczne przekąski mogą być szaszłyki z piekarnika.

Do ich wykonania możesz wykorzystać kawałki kurczaka, przyprawy, cebulę, paprykę, cukinię i inne ulubione warzywa.

Polecamy: Ile kosztuje dieta pudełkowa? Przykładowy cennik

3. Przekąski, które możesz zabrać w podróż

Przekąski, zwłaszcza te zdrowe, to także świetny wybór, gdy wyjeżdżasz w podróż służbową czy jedziesz na wakacje.

Zamiast jeść gotowe i wysoko przetworzone produkty, możesz dzień przed podróżą poświęcić chwilę i przyrządzić pyszne i zdrowe przekąski na wyjazd.

Zdrowe przekąski idealne na drogę to np.:

  • kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z ogórkiem, szynką, serem żółtym i pomidorem. Najważniejsze jest to, aby odpowiednio przechowywać kanapki z takimi składnikami np. w specjalnej torbie termoaktywnej;
  • muffiny warzywne z fetą i suszonymi pomidorami;
  • domowej roboty ciasteczka owsiane;
  • orzechy i suszone owoce;
  • umyte i pokrojone owoce i warzywa np. pomidorki koktajlowe, winogrona, truskawki, maliny itp.

Z gotowych przekąsek, które mogą mieć całkiem dobry skład, są np. batony proteinowe bez cukru czy owocowo-warzywne musy.

4. Zdrowe przekąski dla dzieci

Maluchy uwielbiają słodycze, które jednak bardzo niekorzystnie wpływają na ich zdrowie oraz na stan ich uzębienia.

Warto uczyć dzieci już od najmłodszych lat, jak ważne jest zdrowe odżywianie się, dlatego też trzeba zachęcać je do jedzenia zdrowych przekąsek.

Najlepszym wyborem będą te, które można zrobić samemu lub ewentualnie zamówić od firm cateringowych ze zdrową żywnością.

Jak zachęcić dzieci do zdrowego jedzenia? Dietetyczne przekąski dla dzieci powinny być kolorowe, słodkie lub słone, muszą być też chrupiące lub też pysznie soczyste. Oczywiście zamiast cukru i soli warto wykorzystać ich zdrowsze zamienniki np. ksylitol, erytrytol, miód, słodkie owoce czy w przypadku soli sos sojowy lub sery.

Pamiętaj, że wspólne przygotowywanie przekąsek będzie również świetnym pomysłem, który zmobilizuje dziecko do tego, aby się zaangażować we wspólne gotowanie, a później zachęci do zjedzenia przygotowanych zdrowych przysmaków.

Jakie zdrowe przekąski dla dzieci warto przygotować? Oto nasze propozycje.

Pancakes z owocami

to smaczna i sycąca przekąska, którą można wykonać szybko jak naleśniki, a przy tym dodać na wierzch ulubione owoce maluszka.

Domowej roboty rogaliki

Przepyszne rogaliki z marmoladą, pistacjami czy z masłem orzechowym mogą być pyszne i zdrowe.

Koktajl warzywno-owocowy

Zblendowane owoce (np. banany, truskawki, maliny) z dodatkiem warzyw (np. szpinak, marchewka, seler) oraz z jogurtem naturalnym lub mlekiem stworzą pyszny i odżywczy koktajl, którego dzieci mogą pić jako drugie śniadanie czy lunch.

Domowe lody owocowe

Dzieci kochają lody, dlatego, zamiast kupować niezdrowe i przesłodzone lody ze sklepu, zrób je samodzielnie.

Zblenduj ulubione owoce (np. truskawki, maliny, banany) i włóż je w foremce.

Możesz też dodać jogurt naturalny lub śmietanę i całość zblenduj, aby lody stały się bardziej śmietankowe.

Po kilku godzinach uzyskasz pyszne i naturalne lody owocowe.

Pieczone frytki z batatów lub ziemniaków

Pokrój bataty lub ziemniaki na kawałki jak frytki, wymieszaj je z odrobiną oliwy z oliwek oraz posyp ulubionymi przyprawami (np. papryką, czosnkiem, solą morską lub specjalną mieszanką do pieczonych ziemniaków).

Następnie ułóż frytki na blasze do pieczenia i piecz w piekarniku przez około 20-25 minut, aż będą chrupiące z zewnątrz i miękkie w środku.

Dobrym pomysłem może być też przygotowanie sosu jogurtowego z czosnkiem lub wymieszanie jogurtu z majonezem i ketchupem.

Batony musli

W misce wymieszaj płatki owsiane, zblendowane banany, jajko, orzechy, suszone owoce, nasiona np. słonecznik lub pestki dyni oraz dodaj 2 łyżki miodu.

Następnie ułóż masę na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Piecz w piekarniku w temperaturze 180 st. C przez około 20-25 minut, aż batony będą gotowe.

Po wystudzeniu pokrój je na kawałki.

Dlaczego warto samodzielnie przygotować zdrowe przekąski?

Przygotowanie własnych zdrowych przekąsek zapewnia szereg korzyści.

Po pierwsze daje to pełną kontrolę nad tym, jakie składniki znajdą się w przekąskach. Możemy uniknąć sztucznych dodatków, konserwantów oraz nadmiaru soli i cukru.

Ponadto samodzielnie przygotowane przekąski są zazwyczaj świeższe i w Twoich ulubionych smakach. To bardzo ważne także, gdy borykamy się z alergiami lub nietolerancjami pokarmowymi.

Na raz możemy też zrobić większą liczbę przekąsek i zaoszczędzić pieniądze.

Przygotowywanie zdrowych przekąsek może być również świetnym pomysłem na spędzanie czasu wolnego z dzieckiem. Jeśli jednak nie masz tego czasu, to warto poszukać dobrej firmy cateringowej, która oferuje zdrowe jedzenie, a w tym zdrowe desery i przekąski.